Dag 13 Güemes - Santa Cruz de Bezana - Reisverslag uit Santa Cruz de Bezana, Spanje van Marleen Last - WaarBenJij.nu Dag 13 Güemes - Santa Cruz de Bezana - Reisverslag uit Santa Cruz de Bezana, Spanje van Marleen Last - WaarBenJij.nu

Dag 13 Güemes - Santa Cruz de Bezana

Blijf op de hoogte en volg Marleen

14 Juni 2016 | Spanje, Santa Cruz de Bezana

Güemes, Galizano, Latas, Somo, Santander, Bezana (31 km)

Yes, vannacht konden we slapen zonder tampons in de oren, heerlijk! We sliepen maar met zeven mensen op de zaal.

Het vroege opstaan wordt al gewoon, om 06:00 wordt ik vanzelf wakker, ik snooze nog even en luister naar de geluiden van de vroege vogels.
Even voor half 7 sta ik op, aankleden, tanden poetsen en een paar handen koud water in je smoel en klaar ben ik, fris aan het ontbijt. 07:15 ben ik klaar om te gaan.

Het regent dus de regencape gaat aan. De etappe van vandaag gaat over de kliffen van Galizana naar Arenal de Somo. Het is een prachtige wandeling van zo'n 3 uur. Het blijft miezeren, ik wil wel even uitrusten maar kom nergens een bank of iets dergelijks tegen dus ik ben blij met de eerste de beste bar in Somo. Koffie op de veranda, lekker even de schoenen en sokken uit, goed voor de voetjes!

Dan naar de pont die mij in een half uur naar Santander brengt. Dit alles in gezelschap van Titti, de Zweedse vrouw. We lopen samen op, praten met elkaar en vinden het allebei handig om met '4 ogen' de route te zoeken.

In Santander wil ik graag de kathedraal bezoeken en een paar boodschapjes doen. Daarna maar weer gauw de drukte uit! Helaas is de kerk gesloten, hij gaat pas om half 5 weer open en daar kunnen en willen we niet op wachten want dan zijn we te laat om nog naar de alberge in Santa Cruz de Bezana te gaan.

Het is nog zo'n 9 km lopen maar absoluut geen mooie route de grote stad uit, net als uit Bilbao. Als we al een poos onderweg zijn zeg ik op een bepaald moment: "waar gaan we eigenlijk naar toe?" We lopen en lopen, dan naar rechts, dan naar links maar geen stad in het zicht!

Eindelijk om 17:00 uur zijn we bij de alberge, VOL!! De hospitaler belt met een andere alberge en daar kunnen we terecht. Het kost alleen 15- in plaats van 5 euro, das nou jammer! Maar we zijn moe en blij met een plek.

Na de douche doen we wat inkopen en hebben een tapas dinertje van 3,50 p.p. in de keuken, gezellig! Als ik nog aan het typen ben zijn de 3 kamer genoten al in diepe slaap en ik ga ook gauw een poging doen.

Welterusten!

  • 14 Juni 2016 - 19:34

    Jacquelien:

    Nou, hij staat je prachtig! Kan me wel voorstellen dat je m liever niet hoeft te gebruiken. Ik heb trouwens toch maar de vrijheid genomen je site op te nemen in de nieuwsbrief, nadat Hans Schoorlemmer zondag in de kerk voor de microfoon aan Theo en jongens vroeg hoe je reis verliep! Goed dus, ga zo door!

  • 18 Juni 2016 - 21:04

    Rosalie:

    Super hoor, die amazing raincoat. Je kunt het hebben, jou staat ook alles..:)leg


  • 18 Juni 2016 - 21:04

    Rosalie:

    Sorry, die 'leg' was een foutje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 25 Mei 2016
Verslag gelezen: 685
Totaal aantal bezoekers 38261

Voorgaande reizen:

01 Juni 2016 - 14 Juli 2016

St. Jacobsroute, Camino del Norte

Landen bezocht: