Dag 24 Muros de Nalón - Soto de Luiña (19.1 km) - Reisverslag uit Soto de Luiña, Spanje van Marleen Last - WaarBenJij.nu Dag 24 Muros de Nalón - Soto de Luiña (19.1 km) - Reisverslag uit Soto de Luiña, Spanje van Marleen Last - WaarBenJij.nu

Dag 24 Muros de Nalón - Soto de Luiña (19.1 km)

Blijf op de hoogte en volg Marleen

24 Juni 2016 | Spanje, Soto de Luiña

Muros de Nalón, El Pitu, Otero, Rellayo, Mumayor, Soto de Luiña.

Na een goede nachtrust om 07:30 uur vertrokken.
Het is zwaarbewolkt en het miezert dus de regenjas moet aan. Vanuit
het dorp loop ik zo de bossen in, heerlijk! De padden zijn wel erg nat
en soppig maar ik doe het rustig aan en luister naar de fluitende vogels, Titti loopt zo'n 100 m. voor mij uit.

Gehuchten en bossen wisselen elkaar af vandaag. Na de bebouwing gaat het eerst omlaag en dan weer omhoog naar het volgende dorp.
Het blijft regenen en er is jammer genoeg nergens een café om even te schuilen en koffie te drinken. Na 2 a 3 uur wandelen is dat wel prettig.
Uiteindelijk eten we, in de miezer, een broodje met gemeentepils aan de kant van de weg. Alles heeft zijn charme! We knappen er weer van op en gaan vrolijk verder.

De weg gaat behoorlijk steil omhoog, het is weer een echte bergbeklimming, met de tong op de schoenen vraag ik aan Titti: "waarom doen we dit?" Ze zegt kort maar krachtig: "it's like the real life!" Ja dat weet ik ook wel maar ik heb er nu even de kracht niet meer voor!!
Maar goed, klagen helpt niet; doorgaan dus, voetje voor voetje.

Zeiknat aan beide kanten van mijn regenjas komen we om 13:00 uur in Soto de Luiña. Titti vraagt of we eerst naar de alberge zullen gaan.
NEE, EERST KOFFIE! Om half 2 gaan we naar de alberge, heerlijk douchen en daarna luieren, muziekje luisteren. Ik laat Titti ook het lied van the climb van Miley Cyrus horen, het sluit goed aan bij ons gesprek van vanmiddag.

Tegen 16:30 gaan we boodschapjes doen en wat drinken in het café, daar is ook Wi-Fi. Ze hebben leuke muziek en ik heb zin om te dansen, helaas is mijn dansman niet hier!

Om 19:00 uur geeft de hospitalier uitleg over de route van morgen, langs de kust. Daarna gaan we voor het pelgrimsmenu!

  • 24 Juni 2016 - 22:44

    Wilfred:

    Volhouden zus ! Wij kunnen ondertussen niet meer zonder je dagelijkse verhalen en zitten er 's avonds echt op te wachten. Zo nu kunnen wij ook naar bed ! Geniet !

  • 25 Juni 2016 - 01:56

    Emma:

    Topper!!

  • 25 Juni 2016 - 13:24

    Diny Vermeer:

    Hoi Marleen, ik hoorde in de kerk van je voettocht en nu volg ik je verhalen die erg prachtig zijn. Wat is het toch geweldig knap van je dat je dit zo alleen doet!
    Ik wens je heel veel succes voor de verdere tocht en geniet ervan dan geniet ik van je verhalen! Groet Diny.

  • 26 Juni 2016 - 13:37

    Elly Fien:

    Hoi Marleen, wat is het geweldig leuk je reisverslag te lezen!!
    Wat een indrukken doe je op en wat mooi om zoveel mensen van verschillende nationaliteiten te ontmoeten.
    Knap hoor, ben super trots op je!!
    Liefs Elly

  • 26 Juni 2016 - 22:56

    Jenny Zomerdijk:

    Hoi hoi marleen wat prachtig om je verhalen te lezen. Knap hoor Hoe je het volhoudt gaan je zeker volgen. Succes met de rest van de tocht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 25 Mei 2016
Verslag gelezen: 523
Totaal aantal bezoekers 38272

Voorgaande reizen:

01 Juni 2016 - 14 Juli 2016

St. Jacobsroute, Camino del Norte

Landen bezocht: