Dag 33 Sobrado dos Monxes - Salceda (32.6 km) - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van Marleen Last - WaarBenJij.nu Dag 33 Sobrado dos Monxes - Salceda (32.6 km) - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van Marleen Last - WaarBenJij.nu

Dag 33 Sobrado dos Monxes - Salceda (32.6 km)

Blijf op de hoogte en volg Marleen

03 Juli 2016 | Spanje, Arzúa

Sobrado dos Monxes, Seixo, Boimorto, Arzúa, A Peroxa, Salceda.

Het was goed donker in de slaapzaal, ik heb dan ook heerlijk geslapen. Om 07:15 uur vertrokken, brrr het is koud buiten!

Het is, zegt men, de laatste rustige dag op de Camino del Norte. Vanmiddag in Arzúa voegen we in op de Camino Frances en daar schijnt het erg druk te zijn. Ik geniet dus nog maar even extra van de rust.

De route gaat van veldwegen over in boswegen en dan weer op de hoofdweg en vice versa.

Bij de pitstop zitten Hilde en Elizabeth al aan de koffie, even later schuift Augustino ook aan. Met z'n vieren lopen we verder. Het gaat in Engels, Duits en Italiaans alles door elkaar. Dat geeft nog wel eens leuke spraakverwarringen.

Rond 13:00 uur naderen we Arzúa, inmiddels is het vies warm geworden, zeer zeker als je wandelt. De laatste paar kilometers gaan op en neer in
de brandende zon, ZWETEN! In Arzúa dus eerst maar een terras zoeken. We eten van alles uit onze rugzakken, goed voer: oud brood, kaas, ham, gekookte eieren en chocolade toe. Als je wat drinkt op een terras is het heel gewoon om je eigen lunch daarbij te eten.

Ondertussen overleggen we wat te doen want eigenlijk is het nog te vroeg om te stoppen, in het dorp valt ook niet veel te bezichtigen dus....... gaan we 10 km verderop??

Augustino was eigenlijk van plan om in Arzúa de bus naar Santiago te nemen want hij wil daar niet als 'de eenzame wandelaar' aankomen. Als we vandaag wat verder lopen dan kunnen we morgen met z'n vieren Santiago in lopen, dan gaan onze wegen daar uit elkaar.

Ik snap hem wel maar eigenlijk gaat het mij nu al snel genoeg; ik wil liever niet nog een dag eerder in Santiago aankomen. Aan de andere kant wil ik nu ook nog niet alleen verder gaan, ik loop ook liever met mijn maatjes het grote plein op. Wat is wijsheid, doen, -niet doen, denken, -overleggen.

Uiteindelijk belt Augustino een alberge, kunnen we terecht? Jazeker!
Dus......we gaan rustig aan verder, we hebben alle tijd. Het is geen zware route, voor onze begrippen redelijk vlak en boven verwachting is het op de Francés heel rustig. We wandelen dus op ons gemak, ik luister naar het gezellige Italiaanse geklets, denk zo af en toe dat ik er iets van begrijp.

Rond 17:00 uur zijn we bij de alberge en we worden als vorsten ontvangen. Een kamer voor vier personen, prima bedden, de tassen worden naar boven gebracht en er is een massage douche, heerlijk! We kunnen voor 5 euro onze was laten doen dus we gooien met z'n vieren de mand vol. Als we terug komen van ons diner staat de mand met schoon goed op de kamer.

We eten bij een restaurant iets verderop aan de straat en hebben veel plezier samen. Het voelt of we elkaar al heel lang kennen. Morgen naar Santiago, 2 dagen eerder dan gepland, ik ben benieuwd....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 25 Mei 2016
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 38259

Voorgaande reizen:

01 Juni 2016 - 14 Juli 2016

St. Jacobsroute, Camino del Norte

Landen bezocht: