Dag 1 Weeze(Duitsland) - Santander/ Irun(Spanje) - Reisverslag uit Irun, Spanje van Marleen Last - WaarBenJij.nu Dag 1 Weeze(Duitsland) - Santander/ Irun(Spanje) - Reisverslag uit Irun, Spanje van Marleen Last - WaarBenJij.nu

Dag 1 Weeze(Duitsland) - Santander/ Irun(Spanje)

Blijf op de hoogte en volg Marleen

01 Juni 2016 | Spanje, Irun

Vandaag ben ik van Kampen naar Irun gereisd. Dit ligt op de grens van Frankrijk aan de golf van Biskaje in Spanje.

Theo heeft mij vanmorgen naar het vliegveld van Weeze (Duitsland) gebracht en om even over tienen is het vliegtuig opgestegen. Ik vlieg naar Santander in Noord Spanje, aankomst aldaar 12:15 uur.
Helaas sluit de busverbinding naar Irun niet goed aan, de eerstvolgende gaat pas om 17:00 uur. Dat betekent dus dat ik pas om 20:15 uur in Irun aankom. En dan nog op zoek naar de herberg.

Omdat ik een paar uur moet wachten kijk ik wat rond in Santander, eerst durf ik niet te ver van het busstation weg te lopen maar het lukt me uiteindelijk toch om een flinke rondwandeling te maken. Als ik trek krijg stap ik bij het busstation een restaurant binnen en bestel wat eten. Dan is het tijd om naar de bushalte te gaan.

De bus vertrekt mooi op tijd. Tijdens de rit maak ik me wat zorgen; kan ik de herberg makkelijk vinden en zou er nog een bed voor mij zijn? Ik haal opgelucht adem als ik bij het uitstappen zie dat er twee jonge Duitsers in de bus zitten die, naar het lijkt, ook de camino del Norte opgaan. Een van hen zoekt op zijn mobiel de route naar de herberg op en we lopen er met z'n drieën heen.

Om goed half 9 staat de eerste stempel in mijn credential en heb ik een bed bezet d.m.v. mijn rugzak. Kosten: donativo, dat betekent 5 euro. In deze herberg bieden ze er zelfs een ontbijtje bij aan. Ik stort iets meer in de geldkist want er liggen ook Jacobs schelpen met touwtjes eraan. ik neem er een mee en bind hem meteen aan mijn rugzak.

Ik slaap in een garage met 10 stapelbedden, er zijn twee wastafels achter een scherm en twee toiletten. Er is een douche boven in het gebouw maar die sla ik vanavond even over, ik ben het zat.
Ik scoor bij een winkel in een straatje iets verderop nog een paar croissantjes en een fles water. Daarna maak ik mijn bed klaar, mooi geweest voor vandaag.

Om 22:30 uur gaat het licht in de zaal uit en de deur op slot. Morgenvroeg om 06:00 uur gaat de deur open en om 8 uur moet iedereen weg zijn.

  • 09 Juni 2016 - 09:48

    Elly Fien.:

    Ha die Marleen,
    Wat een geweldig avontuur!!! Wij wensen je heel veel succes!
    Wij denken aan je!
    Liefs Kees en Elly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 25 Mei 2016
Verslag gelezen: 802
Totaal aantal bezoekers 38203

Voorgaande reizen:

01 Juni 2016 - 14 Juli 2016

St. Jacobsroute, Camino del Norte

Landen bezocht: