Dag 4 Zarautz - Deba (22 km) - Reisverslag uit Deba, Spanje van Marleen Last - WaarBenJij.nu Dag 4 Zarautz - Deba (22 km) - Reisverslag uit Deba, Spanje van Marleen Last - WaarBenJij.nu

Dag 4 Zarautz - Deba (22 km)

Blijf op de hoogte en volg Marleen

04 Juni 2016 | Spanje, Deba

Zarautz, Getaria, Askizu, Zumaia, Itziar, Deba.

Breakfast included, dus lekker aanschuiven vanmorgen! Om 08:30 uur vertrokken uit de hostel. Voordat ik op route ga bekijk ik eerst het centrum van Zarautz.

Daarna ga ik op zoek naar de gele pijlen. Met mooie uitzichten op de kust loop ik over een met weiden, velden en kleine bosjes bedekte bergrug. In Zumaia kom ik mijn Duitse vrienden weer tegen. Ze hebben een hemd van mij in de tas, dat heb ik in San Sebastian aan de waslijn laten hangen. Het oude centrum is de moeite waard om even rond te kijken, prachtige oude gebouwen en kleine smalle straatjes met daarin smalle huizen.

Onderweg zie ik steeds mensen die ik in de afgelopen dagen al meer ben tegengekomen, ik roep steeds maar weer 'hola'.
Ik ben alleen maar voel me niet alleen.

Bij een boerderij in 'the middle of nowhere' verkopen ze potjes honing of calendua crème voor een euro en een fles appelcider voor 2,50. Op een boomstam zitten een paar pelgrims te genieten van de drank. Of ik ook een slok wil....ja hoor graag! Ik ga erbij zitten, het is gezellig en bijzonder om zo samen in het weiland te zitten. Apart van elkaar gaan we weer verder.

Het laatste stuk van de etappe is zwaar, het is een heel steil en onregelmatig keienpad waarlangs ik naar beneden moet. Met vermoeide voeten is dat een hele onderneming en ik ben dan ook blij als ik beneden en in Deba ben.

Als ik in mijn gids kijk waar ik de alberge kan vinden komt er een Engelse pelgrim naar mij toe:"Ik moet me melden bij de toeristeninformatie, daar rechts en dan naar de herberg, daar links." Helemaal fijn! De alberge is boven het treinstation. Donativo, 5 euro dus met prima douchen en bedden.

's Avonds ga ik naar de kerk, niet te verstaan maar het is fijn om er te zitten en de vaste rituelen doe ik zachtjes in het Nederlands mee.

Ik zou wel graag es even gewoon in het Nederlands een gesprekje willen voeren. Het Engels en Duits wisselen elkaar af, ik betrap mij erop dat ik zelfs ga denken in beide talen, alles rolt soms door elkaar!

Na de kerk nog even wat eten bij een restaurant op het gezellig drukke plein. Daarna lekker op tijd in bed want de tank is weer behoorlijk leeg.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 25 Mei 2016
Verslag gelezen: 860
Totaal aantal bezoekers 38191

Voorgaande reizen:

01 Juni 2016 - 14 Juli 2016

St. Jacobsroute, Camino del Norte

Landen bezocht: