Dag 15 Santillana del Mar - Comillas (22 km) - Reisverslag uit Comillas, Spanje van Marleen Last - WaarBenJij.nu Dag 15 Santillana del Mar - Comillas (22 km) - Reisverslag uit Comillas, Spanje van Marleen Last - WaarBenJij.nu

Dag 15 Santillana del Mar - Comillas (22 km)

Blijf op de hoogte en volg Marleen

15 Juni 2016 | Spanje, Comillas

Santillana del Mar, Oreña, Cóbreces, Barrio de la Iglesia, Comillas

Geslapen zonder oordoppen, toch wel het fijnst!

Ritme van Marleen,de pelgrim: Om 06:15uur trilt de telefoon. Ik wordt rustig wakker, eerst es luisteren of er al veel beweging is. Zo ja, dan snoezel ik nog even. Zo nee, dan pak ik mijn kleren en toilettas en ga naar de wc. Aankleden en dan een paar handen koud water in mijn gezicht, natte handen door mijn haar, crèmepje op het gezicht, deo-tje erbij en klaar ben ik.

Terug op de slaapzaal pak ik zachtjes mijn spullen in de tas. Niet ritselen met plastic tassen, sssssst! Daarna een kopje Nescafé, yoghurt en fruit. Tanden poetsen, voeten insmeren en sokken en schoenen aan.

07:15 uur aan de wandel. Liefst om de 2 uur pauze, iets eten, drinken, sokken en schoenen even uit. Na een kwartiertje weer verder enzovoort...

Als ik in de herberg kom pak ik de spullen uit mijn tas. Als er een stopcontact vrij is eerst de telefoon en camera batterij in de oplader

Dan maar es lekker douchen, ondertussen doe ik iedere dag mijn pelgrims wasje, sokken en ondergoed. De andere 'loop kleren' hang ik buiten te luchten. Na de douche even rusten op bed, daarna eten, verslag maken en.... naar bed.

Onderweg is er stilte, gezelligheid en gesprekken onder de pelgrims. Gesprekjes over ditjes en datjes maar ook over serieuze onderwerpen, het zet je aan het denken. Zo kan een dag heel luchtig beginnen en aan het eind van de dag serieus eindigen.

Het is heerlijk om buiten te zijn; in zon, wind en regen. Ik voel me ontspannen en vrij; blij met al 2 weken geen hoofdpijn!

Vandaag was het een mooie dag we hebben een prachtige route, groene heuvels en bergen met sneeuw met geregeld uitzicht over zee.
Ik haal een spreuk uit de 'urgence kit de survie' die ik van Karina heb gekregen: Blessed are the curious for they shall have adventures. Dat staat er op; "ik ben niet gek, ben een helikopter" haha! Heerlijk zo'n blikje met wijsheden van thuis, dank je wel Karina!

Na de middag gaat het regenen, de eerste bui zitten we overdekt te lunchen. Als we bij de alberge in Comillas zijn gaat het flink van jetje. Het wordt er koud van. Ik word warm in bed, lekker even doezelen.
Daarna eten en inkopen doen voor morgen. Na nog een glas wijn in de alberge, tanden poetsen en lekker slapen.

  • 17 Juni 2016 - 10:57

    Gerrit:

    Je krijgt al een heel ritme haha, wel terugkomen he! Karina is blij dat je haar blikje leuk vind, had ze de helikopter er ook ingedaan??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 25 Mei 2016
Verslag gelezen: 666
Totaal aantal bezoekers 38180

Voorgaande reizen:

01 Juni 2016 - 14 Juli 2016

St. Jacobsroute, Camino del Norte

Landen bezocht: