Dag 40 Lires - Finisterre (13,9 km) - Reisverslag uit Fisterra, Spanje van Marleen Last - WaarBenJij.nu Dag 40 Lires - Finisterre (13,9 km) - Reisverslag uit Fisterra, Spanje van Marleen Last - WaarBenJij.nu

Dag 40 Lires - Finisterre (13,9 km)

Door:

Blijf op de hoogte en volg Marleen

10 Juli 2016 | Spanje, Fisterra

Lires, Canosa, Castreje, Buxán, San Salvador, San Martin, Finisterre.

Om 08:00 uur op pad gegaan voor de laatste etappe van mijn camino. Jammer genoeg is het zwaarbewolkt, dus geen mooie uitzichten over zee. Het regent ook even maar de regenjas hoeft gelukkig niet aan. In de bossen heb ik beter zicht, ik geniet er nog maar es van.

Om 10:00 uur zoek ik een plekje om even te rusten, ik heb nog een oud stuk stokbrood, salami en kaas. Het is wat taai maar smaakt nog best!
De route staat niet heel duidelijk aangegeven. Ik heb eerst een stukje kustroute gelopen die weer uitkomt op de bosroute. De pijlen lijken alle kanten op te staan, handig! Ik loop er een stukje verkeerd maar na even vragen ga ik verder op het juiste pad. Gelukkig niet meer dan een kilometer fout gelopen. Op een volgend 'pijlen kruispunt' kom ik een bekende Amerikaanse pelgrim (uit Zarautz) tegen. Zij gaat naar Lires en staat ook rond te draaien, waarheen? We wijzen elkaar de weg en kletsen even bij. Na een hartelijk afscheid gaan we uit elkaar. Buen camino!

Een goed uur later loop ik Finisterre binnen. Eerst maar een bed zoeken dan kan ik mijn rugzak daar laten. Gisteren heb ik al even geïnformeerd waar het goed is en ik vind onderdak bij 'Oceanes', een mooi nieuwe hostel. Ik kan alleen pas na 13:00 uur douchen i.v.m. schoonmaak maar dat geeft niet. Het is toch echt eerst de hoogste tijd voor koffie, dus terrasje zoeken. Daarna ga ik naar de vuurtoren, Cabo Finisterre, dat is 2,5 km. verderop en eigenlijk heb ik er weinig aan want ik sta in de mist en heb geen uitzicht vanwege de bewolking. Morgen nog maar es proberen.

Als ik bijna in de stad ben komt de zon erdoor maar ik ga nu niet terug. Eerst iets drinken en eten en dan moet ik hoognodig onder de douche.
Als ik lekker schoon ben en mijn kleren gewassen en opgehangen zijn ga ik naar het strand. Ik vind er wat Jacobsschelpen, wel niet van die hele grote maar toch, ze gaan mee naar huis. Even lekker zitten op het zand in het zonnetje. Het is wonderlijk hoe snel het weer hier opknapt.

Als ik kijk hoe laat het is schrik ik ervan; 19:00 uur al, time flyes. Tijd om te gaan eten, dus schelpen weggebracht en dan een restaurantje zoeken. Ik bestel een salade van witlofblaadjes, walnoot, kleine tomaatjes en blauwschimmel kaas, heerlijk brood erbij, taartje en koffie toe. Smaakt goed, delicious! Ik zit te dubben of ik nog naar de zonsondergang ga kijken bij de vuurtoren het is nu helder weer, morgen kan het anders zijn, doen dus! Op mijn gemakje ga ik nog es de 2.5 km opwaarts naar de vuurtoren en ik ben niet de enige! Het is de moeite meer dan waard, prachtig om de zon zo weg te zien zakken. Om 22:15 uur is het gebeurt, dan ga ik in volle vaart weer naar beneden en in de hostel schuif stilletjes mijn bed in.

  • 11 Juli 2016 - 09:27

    Tonneke:

    Geweldig Marleen je hebt het gered !!! Heb genoten van je reisverslag vooral ook van de eerlijke manier waarop alles deelde !

  • 11 Juli 2016 - 09:35

    Reinie:

    Als ik je berichten lees lijkt het of we samen aan tafel zitten met een bakkie koffie en of een goed glas wijn, ik hoor het je zo vertellen. Het eten van deze dag klinkt mij ook heerlijk !! Fijn om te voelen hoe jij geniet van deze bijzondere tocht! Dag kanjer, tot gauw liefs van mij xx

  • 11 Juli 2016 - 21:50

    Joop Schrijer.:

    Dag marleen.

    Een geweldige prestatie heb jij geleverd. Toppie.

    Dank voor jou berichtgeving en dat ik dit heb mogen delen. Super.

    Graag weer tot ziens hier in Holland bij het mantra zingen.

    Groetjes Joop.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 25 Mei 2016
Verslag gelezen: 614
Totaal aantal bezoekers 38187

Voorgaande reizen:

01 Juni 2016 - 14 Juli 2016

St. Jacobsroute, Camino del Norte

Landen bezocht: