Dag 10 Pobeña - Islaris (30.7 km) - Reisverslag uit Islares, Spanje van Marleen Last - WaarBenJij.nu Dag 10 Pobeña - Islaris (30.7 km) - Reisverslag uit Islares, Spanje van Marleen Last - WaarBenJij.nu

Dag 10 Pobeña - Islaris (30.7 km)

Blijf op de hoogte en volg Marleen

10 Juni 2016 | Spanje, Islares

Pobeña, Ontón, Baltezana, Otañes, Santullãn, Sámano, Castro-Urdiales, Cerdigo, Islaris.

Wat is het toch ontzettend moeilijk voor sommige mensen om zachtjes te doen. Om half 6 al staan er mensen op, geeft niet maar klap dan niet zo met deuren en praat dan niet tegen elkaar! Vroeg wakker dus!

vanmorgen ben ik al om 7:15 uur onderweg gegaan, op een kop thee en een pakje sultana's. In Pobeña is geen supermarkt en bij de alberge geen ontbijt inbegrepen dus ik moet het doen met wat ik heb.

Bij Onton kunnen we 2 kanten op, of de kustroute, of de traditionele route door het bos en langs gehuchtjes. We kiezen voor de laatste omdat hij mooier aangeschreven staat, hij is wel 7 kilometer langer dan de andere route. Daarbij is er vandaag laaghangende bewolking dus geen uitzicht langs de kust.

Omstreeks 9:00 uur komen we bij een bar, we hebben zin aan koffie maar helaas hij is nog gesloten. We gaan even zitten op een muurtje, delen een appel en chocolade en gaan door.

We klimmen behoorlijk steil maar daar krijgen we prachtige vergezichten voor terug. Wow supermooi! Na 11 uur komen we met de tong op de schoenen in Santullan en yes, eindelijk koffie, we nemen er tortilla met stokbrood bij. Heerlijk! We treffen er Karin (Holland) en Melanie (Canada). Zo kunnen we er weer even tegen.

We gaan door, Melanie loopt met ons op, naar Castro-Urdiales. Het heeft een mooie boulevard, kerk en burcht. We rusten even uit en genieten van het uitzicht op de haven. We besluiten om nog zo' n 8 km door te lopen naar Islares. Voor we verder gaan kijken we nog even rond en doen wat boodschappen.

We krijgen opnieuw gezelschap, Jothan uit Israël loopt het laatste stuk van de etappe van vandaag mee. Als we uit de supermarkt komen regent het behoorlijk dus mijn 'amazing' gele regencape moet aan, enig! Gelukkig kan hij na een goed half uur weer uit. De zon komt er weer door, heerlijk!

We lopen de laatste 3 km langs de kust, bij een mooi uitzichtpunt rusten we nog weer even uit. Even 5 minuten de rugzak af is vaak al een hele verademing.

Rond half 6 komen we bij de alberge, deze is helaas al vol maar we kunnen een tentje krijgen in de achtertuin, 5 euro. Nou daar zijn we alle drie blij mee.

Na het douchen en eten ga ik nog wat drinken in de bar in het dorpje. Glaasje wijn en even kletsen met andere pelgrims. Dan is het alweer bedtijd.

In mijn tentje nog een verslagje typen en dan welterusten. En als je dan denkt een nachtje zonder gesnurk te kunnen slapen heb je het mis!!

• 11 Juni 2016 - 01:28

Evelien:

Hoi Marleen! Wat een leuke verslagen allemaal. Zo hebben we het gevoel er een beetje bij de zijn. Succes maar verder! Groetjes uit Mallorca!! Xxx Evelien!

• 11 Juni 2016 - 10:53

Jacquelien:

Ha Marleen, leuk om alles zo te lezen. Hoe zo'n dag met een stroef begin dan toch weer een mooie uitzichten en inzichten oplevert. Jammer dat er geen foto bijstaat van de regencape, word ik wel erg benieuwd naar! Hartelijke groet, Jacquelien