Dag 23 Avilés - Muros de Nalón (24 km) - Reisverslag uit Muros de Nalón, Spanje van Marleen Last - WaarBenJij.nu Dag 23 Avilés - Muros de Nalón (24 km) - Reisverslag uit Muros de Nalón, Spanje van Marleen Last - WaarBenJij.nu

Dag 23 Avilés - Muros de Nalón (24 km)

Blijf op de hoogte en volg Marleen

23 Juni 2016 | Spanje, Muros de Nalón

Avilés, Salinas, Soto del Barco, Muros de Nalón.

Gisteravond ging het behoorlijk hard regenen en onweren, gauw even een supermarkt opgezocht en verder geen stad meer gezien.
Titti en ik hebben in de alberge gegeten: salade met panada (een soort quiche), wijntje erbij en meloen toe. Daarna in bed, vanwege het onweer liggen er al veel mensen op tijd plat.

Mijn bovenbuurman, uit South Carolina, staat nog gezellig te kletsen met 2 anderen. Het is een behoorlijke praatjesmaker!
Als om 22:00 de lichten uitgaan is hij nog lang niet klaar voor bed en als hij uiteindelijk het trapje aan het voeteneind heeft genomen komen zijn benen na 5 minuten langs mijn hoofd weer naar beneden. Hij gaat zijn was in de droger doen!?!? Langs de trap weer naar boven om zich te installeren maar de bedden zijn niet stabiel dus het hele stapelbed gaat heen en weer! Kunnen we nu slapen???

Vanmorgen om 05:30 uur, benen langs mijn hoofd, was uit de droger halen en weer in bed. En nog een keer want meneer moest plassen.
Als ik me om 06:15 uur ga aankleden, ligt de kloothommel gewoon op bed te lezen! Uiteindelijk gaat hij 5 minuten voor mij de deur uit! Voor het eerst in 3 weken chagrijnig uit bed, bah!

Na het ontbijt vraag ik Titti om een blaar aan mijn voet te verzorgen. Ze trekt er horizontaal en verticaal een dubbel draadje doorheen, even ontsmetten en een gaasje met tape erop en klaar.
We lopen samen het centrum van Avilés door, helaas in regenjas want er valt fijne regen. Daarna richting Muros de Nalón. Als we Avilés uit zijn lopen we apart verder.

Ik kom door kleine dorpen, langs weiden en mooie eucalyptus bossen. Rond 11:00 uur wordt het droog maar de bospaadjes zijn modderig met plassen dus ik sop van de ene kant naar de andere. Omdat de bomen nat zijn ruiken ze extra fijn, ik snuif de eucalyptus geur in mijn neus op en luister daarbij naar de fluitende vogels, zo prachtig!

Op een kaartje in mijn urgence kit staat: 'Let's take our hearts for a walk in the woods & listen to the magic whispers of old trees'.
Het is fijn om alleen door het bos te lopen en te kijken en te genieten van het moois dat je ziet. De dorpjes waar ik door kom zijn echt oud, vaak verwaarloosd maar toch hebben ze een bepaalde sfeer. In Nederland zouden we zeggen; breek af die zooi maar hier past het in het landschap.

Rond 15:00 uur neem ik de laatste klim naar Muros en om half 4 staat er weer een mooie stempel in mijn credencial. Het is een mooie alberge met 10 bedden op een kamer.

We eten een pelgrimsmenu en nu is het al weer 22:00 uur, de hoogste tijd.
En.... zachtjes aan doen want iedereen ligt al plat!

  • 23 Juni 2016 - 22:41

    Karina:

    Mooie paadjes en mooie eucalyptusbomen!
    Hopelijk slaap je vannacht beter en is het morgen weer lekker droog!

  • 24 Juni 2016 - 10:12

    Jacquelien:

    Hoi Marleen, mooi om te lezen hoe je, als je al minder aan de dag begint, toch altijd weer met iets positiefs eindigt. Geluk kan zo in kleine dingen zitten, als je er maar oog en oor voor hebt. Kunnen wij hier ook goed ter harte nemen. Hartelijke groet.

  • 24 Juni 2016 - 14:39

    Wilma S:

    Hoi Marleen,
    Prachtig die oer oude bomen, de kracht die ze uitstralen, indrukwekkend. Ik kan me voorstellen dat het genieten is, al hoewel je soms ook behoorlijk moet doorbijten om je pad te kunnen vervolgen.
    En terwijl jij daar je weg gaat, is er hier heel enthousiast gereageerd op de familie Koek reünie. Tot nu toe hebben 42 personen zich opgeven, die op 15 oktober kunnen . Dat gaat dus gezellig worden


    Succes op je pad.Ik blijf je volgen ,
    Groet WilmaS

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 25 Mei 2016
Verslag gelezen: 640
Totaal aantal bezoekers 38293

Voorgaande reizen:

01 Juni 2016 - 14 Juli 2016

St. Jacobsroute, Camino del Norte

Landen bezocht: