Dag 14 St. Cruz de Bezana - Santilana del Mar - Reisverslag uit Santillana, Spanje van Marleen Last - WaarBenJij.nu Dag 14 St. Cruz de Bezana - Santilana del Mar - Reisverslag uit Santillana, Spanje van Marleen Last - WaarBenJij.nu

Dag 14 St. Cruz de Bezana - Santilana del Mar

Blijf op de hoogte en volg Marleen

14 Juni 2016 | Spanje, Santillana

Santa Cruz de Bezana, Boo de Pielagos, Arce, Oruña, Mogro, Miengo, Cudón, Requejada, Barreda, Queveda, Santillana del Mar (Cantabrië) 29 km

Na een goed ontbijt vanmorgen ben ik weer aan de wandel gegaan. De eerste stop is in Boo de Pielagos.
Daar, zo is me verteld, moet je 5 km met de trein naar Mogro omdat je niet meer over de spoorbrug mag lopen. Het traject vanaf Mogro naar Santillana is niet goed aangegeven,

De route gaat de hele dag langs de weg en de auto's razen langs. Er is voortdurend bebouwing en industrie, afzien dus vandaag, blik op oneindig en verstand op nul! Ik ben blij als ik om half 3 bij de alberge ben.

Santillana del Mar wordt de stad van de drie leugens genoemd. Ze is niet heilig (santa), noch vlak (ilana) en ligt niet aan zee (mar). Ook wordt ze wel 'Villa de los Blasones' (dorp van de wapenschilden) genoemd. Het is wel heel middeleeuws en dat is erg mooi.

Ik zet mijn tas als nummer 4 in de rij bij de alberge. In ieder geval een bed! Maar het duurt nog even voor we kunnen inchecken. Ik neem mijn waardevolle spullen uit mijn tas mee en ga met Titti op een terrasje pincos eten met een lemon biertje erbij, goed voor de dorst!

Vanavond nemen we afscheid van Zoë, een Engelse jongedame, we gaan eten met haar vriendin Lotte, Jothan, Titti en ik. We kopen bij een souvenirswinkeltje een armbandje voor haar met een jakobsschelpje eraan als herinnering.

Na een warme douche ga ik de kerk bekijken, het is prachtig middeleeuws. Eenvoudig ingericht maar heel mooi. Om half 7 zoeken we een restaurantje. Lee Ann en Sally komen ook nog binnen en het wordt een gezellige boel.

Zoë is blij verrast met het armbandje. Het is ontroerend om haar reactie te zien, het is maar zo'n klein gebaar. Maar ze omhelst ons allebei en bedankt ons wel 3 keer.

Moe maar voldaan gaan we naar de alberge. Het regent, daarom gaan Titti en ik samen onder haar regencape, lachen! Als we bij het grote toegangshek komen blijkt dat gesloten!! Na enig gepruts komen we er achter dat het kleine poortje nog open is, dat is een hele opluchting. We poetsen tanden en dan in bed. We slapen vannacht met z'n tienen. Oordoppen nodig????

  • 14 Juni 2016 - 20:50

    Karina:

    Leuk en fijn om telkens zo mee te kunnen lezen. Wanen we ons een beetje op je tocht..
    Slaap lekker voor straks!

  • 14 Juni 2016 - 21:49

    Katja:

    Erg leuk je reisverslagen Marleen! Als ik s avonds zit ben ik steeds benieuwd naar nieuwe verhalen in m'n 'postbus'. Leuk dat je het zo naar je zin hebt en zoveel mensen ontmoet. Geniet ervan! Slaap lekker!

  • 14 Juni 2016 - 22:35

    Wilma S:

    Hoi Marleen,
    Fijn dat je ons laat meegenieten van deze prachtige voettocht.
    Goed voor hart en ziel.
    Lieve groet,
    Wilma

  • 15 Juni 2016 - 08:06

    Reinie:

    Lieve Marleen, Wat fijn om elke dag te lezen hoe het met je gaat en wat je zo al beleefd! En wat een prachtige foto's. Fijn dat je ons laat mee genieten van jou mooie tocht ! Benieuwd naar jou nieuwe beleving van deze dag. Love you

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 25 Mei 2016
Verslag gelezen: 723
Totaal aantal bezoekers 38273

Voorgaande reizen:

01 Juni 2016 - 14 Juli 2016

St. Jacobsroute, Camino del Norte

Landen bezocht: